batch semester cocktails för en mer svelte säsong

Oavsett om det serveras från en traditionell stansskål eller om du föredrar att använda en överdimensionell krukare eller trendig dryckedispenser, är stora batch recept för semestercocktails ett enkelt sätt att betjäna en folkmassa. De flesta är dock centrerade på socker, socker, och mer socker.

Med några viktiga swaps kan du dock enkelt servera cocktails och mocktails och stanna svelte för säsongen: Tänk brandy mjölk punch med hälften av kolhydrater och kalorier och 80 procent mindre socker, eller en gnistrande sangria med bara en tredjedel kalorierna och 90 procent mindre socker.

Här är fem steg för att bygga en bättre stor sats cocktail eller semester stans, plus DIY recept för en brandy mjölk stans, pepparmint mocka glass stans och en mousserande sangria som du kan må bra om att servera.

Steg 1: Tänk på dina basingredienser

Kärningredienser sträcker sig vanligtvis från raka upp sötande drycker, som Sprite, Hawaiian punch, fruktjuice, till det lägre sockret men fortfarande kaloriintäta, som tung kräm, vin och likörer. Att handla ut dessa tunga hitter för lowand no calorie versioner kan göra en stor inverkan.

Ersätt Sprite (fyra skedar socker i alla 6 uns) med alla naturliga kalorifria, sockerfria lime-smaksatta La Croix eller Dasani Sparkling Lime.

I stället för fruktknippad med sockerhaltiga kalorier och artificiella matfärger, prova urtete i passionfruit eller bär, med noll kalorier eller socker.

Osötad vaniljkokosmjölk i stället för helmjölk eller tungkramstrålar hundratals kalorier (tips: Kokosmjölk är tjockare och rikare smaksättning än mandelmjölk, vilket gör det till en bättre ersättning för kräm eller mjölk i en rik, sötdryck. Och för recepten nedan talar vi om kokosmjölken som du köper i mjölkfallet bredvid mjölken, inte kokosmjölk eller grädde i burken).

Kombucha lägger till en uppfriskande gnista (och en dos probiotika) till någon cocktail se vårt recept nedan för Soul of Sangria Punch, gjord med Big Easy Bucha.

Sockerfri ingefära öl blir mer lättillgänglig. De flesta är sötgjorda artificiellt, men några få naturliga alternativ från varumärken som Zevia finns tillgängliga online och i utvalda butiker.

Kyldt kaffe och mousserande vatten är lätta alla naturliga kalorifria ‘förlängare’ som ger volymen till stora batchpunch eller cocktails.

Enkel sirap och socker lägger till mycket kalorier; och läggs ofta till en redan sugary stans centrerad på glass, Sprite eller fruktig stans.

Lyckligtvis är dessa ingredienser supera lätt att byta ut: Använd bara en naturlig växtbaserad kalorifri sötningsmedel som Swerve (det mäter kopp för kopp som socker) eller Truvia i stället för granulärt socker för stansar och cocktails. Om din dryck kräver sirap, inte bara socker, kan dessa naturliga sötningsmedel också lätt användas för att göra en sockerfri sockerfri socker.

Steg 3: Ljusa upp glassen

Med den nya generationen proteinrika, lägre sockeralternativ med lägre kaloriintryck på hyllor, är det enklare än någonsin att byta ut den vanliga glassen för en bättre för din version som fortfarande är rik och krämig, med 50 till 75 procent mindre kolhydrater, kalorier och socker.

Steg 4: Cocktails och mocktails

Att erbjuda en alkoholfri version av en stor batchcocktail innebär att dina gäster inte förvandlas till vatten på flaska om de vill se en drinkfri dryck. Att göra två olika satser är ett alternativ: en med alkohol, en utan. Eller du kan servera det stora batchreceptet som en mocktail, och gästerna kan lägga till alkoholen separat.

Ställ ut en ‘garnish-station’ med små skålar eller serveringsbrädor som är ordnade med färsk frukt (hallon, jordgubbar och granatäpplefrön är speciellt festliga för semestern), örter (tänk färsk mint eller basilika) och kryddor (kanelstänger, muskotnöt och chipotle ). Två av mina favorit festliga semestercocktailgarneringar är krossad pepparmynta (för en liten sprinkle på toppen av semestercocktails) och mini ‘träd’ gjorda med hallon gängade på små kvistar av rosmarin.

Här är tre bättre för dig recept för stora sats cocktails och semester punch:

Pepparmint Mocka Ice Cream Punch (Foto av Teddie Taylor)

Oroa dig inte om du inte kan sluta med en kopp av denna krämiga, festliga semesterstans det smakar mycket mer dekadent än det egentligen är. Pepparmint Mocha CoolBrew är endast tillgänglig säsongsmässigt, men denna mocka-ispel kan tillverkas året runt med alla olika kaffekoncentrat. Gör också din egen pepparmynta kall brygga, genom att tillsätta pepparmint extrakt till kaffet. Lägg till vodka (vanlig eller vanilj infused) för att göra den till en cocktail.

Pepparmint Mocka Ice Cream Punch

Gör 12 14 sex ounce portioner

16 uns Pepparmint Mocha CoolBrew Kaffekoncentrat

1 kopp osötad vaniljkokosmjölk

4 pints vanilj låg sockerprotein glass (som Halo Top)

Pepparmint godis, fint krossad

Vispa ihop kaffe, kokosmjölk och saltstänk. Skaka glass i en stansskål eller stor kotte tillsätt kaffeblandning och rör om det varsamt tills glass smälter smalt. Servera i glasmugg garnerad med krossad pepparmynta.

Per portion: 100 kalorier, 3,5 gram fett, 1,5 gram mättat fett, 210 mg natrium, 20 gram kolhydrat, 4 gram fiber, 9 gram socker, 7 gram protein.